Diverse
PE CARAS IN JOS
vineri, 31 ianuarie 2014

Spuneam în articolul precedent că amintirile pescăreşti, cu cât sunt povestite mai mult, cu atât devin mai frumoase şi parcă prind mai multă viaţă.

De această dată este vorba despre o aventură la pescuit pe malul minunatului nostru râu Caraş, în aval de comună, undeva la încrucişarea cu râul care izvorăşte din munţii Aninei şi care şerpuieşte prin minunatele chei ale Gârliştei. Aici jos râul Caraş are un debit puţin mai mare, prin urmare şi locurile de pescuit sunt mai atrăgătoare, cu tauri si gropane care ajung până la adâncimi de 2 m şi lăţimi de 7-8 m în unele locuri, aceste oferind un mediu subacvatic optim pentru sălăşluirea peştilor de dimensiuni mari.

Cum iarna bătea la uşă şi afară nu erau mai mult de câteva grade peste 0, am decis ca distanţa până la locul unde urma să pescuiesc să o parcurg pe jos, deoarece în acea vreme nu dispuneam de un alt mijloc de transport în afară de o motocicletă. Ustensilele de pescuit mi le-am pregătit cu o seară înainte, dar tot m-am trezit cu noaptea în cap pentru a fierbe ţuica de prune, foarte importantă pe o astfel de vreme. Ţuica trebuia preparată dimineaţa, înainte de plecare, pentru ca termosul să o poată păstra cât mai mult fierbinte şi plăcută. Aveam de străbătut o distanţă destul de mare până la locul cu pricina, însă aerul rece şi curat din dimineaţa acea de noiembrie şi peisajele acoperite cu brumă de lângă marginea râului au făcut ca distanţa să mi se pară atât de scurtă încât nici nu mi-am dat seama când am ajuns la destinaţie. Am ales un loc cu apa lină şi adâncă de aproximativ 1,5m, iar cel dintâi lucru pe care l-am făcut a fost momirea apei cu bulgari de mămăligă în care am introdus viermişori de carne şi râme roşii de bălegar. Am făcut trei „bombe“ de mărimea unei mingi de handbal şi le-am plasat în locul unde apa avea cea mai mare adâncime, iar după aceea mi-am turnat o căniţă din licoarea lui Bachus, fierbinte, şi m-am delectat preţ de o jumătate de oră, lăsând peştilor suficient timp la dispoziţie pentru a gusta din mâncarea plasată în relieful lor subacvatic.

O amintire frumoasa
marti, 08 octombrie 2013
Se întâmpla cu mulţi ani în urmă, pe Clisura Dunării, în apropiere de comuna Berzasca, unde avusesem parte de o partidă de pescuit la crap în sti...

Anunturi
miercuri, 11 septembrie 2013
    Suntem un tour operator la nivel european şi desfăşurăm în România toate activităţile de back office, call centre si rezervări ale a...

Anunt deosebit de important
     Poliţia Caraşova atrage atenţia cetăţenilor comunei Caraşova că utilizarea focului deschis în locuri cu pericol de incendiu şi ...

Vjencanje u zgradi Zhr-a
Vjencanje  u zgradi Zhr-a
     U zgradi Zajedništva Hrvata u Rumunjskoj vjenčali su se 6. travnja 2013. godine Marian Mihai-Mita iz Karaševa i Anca-Marta Moldovan iz istoga mjesta. Sudbon...

Beldite si cleni
miercuri, 11 septembrie 2013
Pentru că iarna nu-i ca vara, pescuitul în timpul iernii nu este la îndemâna oricui, iar cum eu nu prea am prin apropiere ape cu Peso Luciu (ştiucă), am decis...

Primavara în Austria
miercuri, 04 septembrie 2013
Primăvara lui 2013 mă găsise la lucru în Austria, departe de familie, prieteni, ceaun şi fermecătorul râu Caraş.      ...

Pestii raului Caras
joi, 21 martie 2013
Crescut pe malul acestui râu minunat, nu mă lasă sufletul să nu consemnez în rândurile ziarului Hrvatska Grančica câteva detalii despre modul î...

Trei Ape si doi pesti
joi, 28 februarie 2013
Se întâmpla cu mulţi ani în urmă, undeva pe la începutul ascensiunii mele, în perioada formării şi şlefuirii pescarului de azi, adică...

<< Start < Inapoi 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Inainte > Sfarsit >>

Rezultate 55 - 63 din 196

Galeria foto

Sample image

Pogledajte i foto galeriju koja se nalazi na našem sajtu. Stavili smo zanimljive slike koje govore o našoj prošlosti.

Link-uri interesante

Stavili smo nekoliko znimljiva linka koji vode prema stranicama na kojima se isto mogu prikupiti informacije o rumunjskim hrvatima.