Home arrow Hrvatska grancica arrow Aventuri la pescuit
Aventuri la pescuit
PESCAR HOINAR IN ANII CARE AU FOST! PDF Imprimare E-mail
miercuri, 20 ianuarie 2021
PESCAR HOINAR IN ANII CARE AU FOST!

Hoinărind prin amintiri în contextul pandemiei, o pandemie care a afectat întreaga economie pe plan mondial, am hotărât să vă împărtășesc una dintre multele amintiri plăcute pe malul apei, o amintire petrecută cu mulți ani în urmă pe unul dintre cele mai frumoase râuri din țara noastră, Caraşul. Un râu cu multe amintiri de neuitat care, cu cât le povestești mai des, devin mult mai vii și mai palpitante, dar și mai frumoase.

Aventura a avut loc într-o zi cu mult soare, în luna lui cuptor, imediat după deschiderea sezonului la pescuitul pe apele de șes. M-am gândit să aleg un loc cu multă vegetație și foarte retras, o zonă în care nu prea au acces braconierii de rând, unde, speram eu, aveam să găsesc ceva pești activi care să-mi facă ziua mai frumoasă. Am sperat să dau de locul cu pricina coborând în aval de comuna Carașova, înspre Gârliste și Goruia, în zona “vigaina “. Știam că apa râului era puțin crescută din cauza ploilor de la munte, dar nu foarte tulbure și presimțeam că voi avea succes la peștii pașnici precum beldița, scobarul, cleanul și mreana brumărie. Și, cu puțin noroc, speram eu, poate o mreană de Dunăre!

M-am suit pe motocicletă și am plecat dimineața foarte devreme în speranța găsirii unui spațiu acceptabil de campare, dar și a unui loc bun de pescuit. Am trecut de comuna Goruia, înspre Ciudanovița, unde am găsit o întindere cu apă lină și locuri propice pescuitului de pe mal, un loc perfect pentru stilul de pescuit pe care urma să-l abordez în acea zi de vară.

Am momit perimetrul unde urma să pescuiesc cu cereale diferite: paste, grâu fiert în lapte, porumb din conservă și ceva viermuși de carne. Mi-am instalat tabăra, am pregătit lansetele și m-am apucat să adun ceva lemne de foc pentru pregătirea prânzului. Am mai așteptat să-și facă momeala efectul, după care am lansat bețele, unul la montură fixă și unul la plută, cu linie fină, nailon subțire de 0,18 și forfac de 0,12 pentru pescuitul scobarului, acesta fiind un pește foarte minuțios în alegerea momelii. Mi-am pregătit tabăra până la cel mai mic detaliu și am început pescuitul, unul care se anunța destul de modest din cauza apei râului, foarte tulbure, însă, cum speranța moare ultima, am insistat cât a fost ziua de lungă.

AMINTIRI DE TOAMNA! PDF Imprimare E-mail
vineri, 27 noiembrie 2020
AMINTIRI DE TOAMNA!
Toamna este unul dintre cele patru anotimpuri ale anului, anotimp care face legătura dintre vară și iarnă, iar ca pescar hoinar şi împătimit ce sunt, anotimpul ...

PESCUIT LA CEAS DE SEARA, IN LUNA LUI BRUMER! PDF Imprimare E-mail
joi, 26 noiembrie 2020
PESCUIT LA CEAS DE SEARA, IN LUNA LUI BRUMER!
La finele lunii octombrie am decis să mai forțez o ieșire la pescuitul păstrăvului curcubeu, dar și a păstrăvului fântânel, prezent și el &ic...

PESCUIND DUPA CARAS SI PLATICA... PDF Imprimare E-mail
luni, 28 septembrie 2020
PESCUIND DUPA CARAS SI PLATICA...
După un concediu de vis petrecut la mine în țară unde nu am prea avut timp de stat după pește, am așteptat cu nerăbdare reîntoarcerea în Austria ...

POVESTEA PRIMULUI SALAU! PDF Imprimare E-mail
vineri, 24 iulie 2020
POVESTEA PRIMULUI SALAU!
Pescuitul staționar îți poate oferi mari satisfacții și surprize, pescuind la montură fixă sau la plută.      De obicei, cân...