Home arrow Hrvatska grancica arrow Aventuri la pescuit
Aventuri la pescuit
FATA ÎN FATA CU MISTRETUL! PDF Imprimare E-mail
miercuri, 17 octombrie 2018
FATA ÎN FATA CU MISTRETUL!

Îmi amintesc cu multă plăcere de o aventură petrecută cu mulți ani în urmă pe Cheile Caraşului, la locul numit Međureka, unde m-am deplasat la o partidă de pescuit cu unul dintre cei mai buni prieteni ai mei, Luka.

De la început trebuie spus, la aceea vreme colegul meu era un novice în pescuitul la păstrăv cu musca artificială şi rotative, în schimb, era un mare camarad şi un ortac de nădejde în mijlocul pădurii.

Totul s-a întâmplat la începutul lunii lui Florar, de 1 Mai, perioadă a anului când păstrăvul este extrem de activ. Plănuisem ieşirea cu câteva zile înainte până la cel mai mic detaliu, deoarece urma să înnoptăm sub cerul liber, fără corturi şi saci de dormit.

Am ajuns la podul de la Međureka după ce am străbătut pe jos o zonă de vreo 10-12 km. Osteniți după atâta drum, am făcut o pauză de gustare şi, binențeles, de o duşcă zdravană de țuică de prune din Caraşova, iar în același timp am stabilit traseul pe care urma să pescuim până la lăsarea întunericului, dar şi locul unde urma să înnoptăm. Eu am ales să pescuiesc cu rotative, iar Luka, cu toate că apa era binișor închisă la culoare, a insistat să-şi incerce norocul la muşte artificiale! Am lăsat cea mai mare parte a bagajului la locul unde urma să facem tabăra și am luat-o fiecare pe traseuri diferite, eu în avalul râului, iar Luka în amonte, cu tot cu muștele lui, şi am hotărât de comun acord să ne întâlnim în tabăra noastră odată cu lăsarea întunericului. În timp ce pescuiam cu succes m-am întâlnit cu câțiva ”priponari”, cum îi numim noi pe braconierii care pradă apele râurilor cu tot ce le stă în putință, oameni de care nu îmi face plăcere să-mi amintesc, iar după ce am schimbat câteva vorbe cu ei și mi-am dat seama ce hram poartă, am început să-mi fac probleme în privința bagajului pe care l-am lăsat în tabără.

CRAPUL CU SOLZI DE AUR! PDF Imprimare E-mail
miercuri, 05 septembrie 2018
CRAPUL CU SOLZI DE AUR!
Pescuitul la crap nu este un pescuit care să-mi placă prea mult, dar este, totuşi, foarte palpitant şi foarte minuțios, mai ales dacă ești inspirat în aleg...

“PASTRAVUL DE ARGINT” PDF Imprimare E-mail
vineri, 13 iulie 2018
“PASTRAVUL DE ARGINT”
Odată cu deschiderea sezonului la păstrăv, ardeam de nerăbdare să fac o ieşire pe malul râului la un pescuit cu năluci, special destinate pescuitului la p...
Citeste mai departe...

GÂNDURI BUNE ÎNAINTEA DESCHIDERII NOULUI SEZON AL PESCUITULUI LA PASTRAV PDF Imprimare E-mail
joi, 03 mai 2018
GÂNDURI BUNE ÎNAINTEA DESCHIDERII NOULUI SEZON AL PESCUITULUI LA PASTRAV
După lunga perioadă de prohibiție din iarnă, în timpul căreia peştii au avut parte de linişte şi odihnă, urmează deschiderea noului sezon de...

PESCUITUL ÎN TIMPUL IERNII PDF Imprimare E-mail
vineri, 20 aprilie 2018
PESCUITUL ÎN TIMPUL IERNII
Iarna, pescuitul intră într-o pauză destinată atât pescarilor hoinari, cât şi celor cărora le place pescuitul staționar, mai puțin celor care p...