Home arrow Hrvatska grancica arrow Aventuri la pescuit
Aventuri la pescuit
PRIMA IESIRE LA PESCUIT CU FAMILIA, DIN ACEST AN! PDF Imprimare E-mail
vineri, 17 iulie 2020
PRIMA IESIRE LA PESCUIT CU FAMILIA, DIN ACEST AN!

După ce s-au anulat restricțiile din cauza pandemiei în Austria, primul gând care mi-a venit în minte a fost acela de a întreprinde o ieșire la un pescuit și, nu una de câteva ore pe malul apei, dimpotrivă, am ales o apă sălbatică unde urma să stau două zile și două nopți, alături de familie.

Un lac, situat la granița dintre Austria și Slovenia, un fel de “ mini-delta” noastră cea frumoasă. Un loc cu multe canale și apă curgătoare în care pot să te întâlnești cu aproape toate speciile de pești de la noi din țară, precum pâstrăvul, cleanul, crapul, amurul, știuca, rosioara, plătica sau carasul. În unele cazuri se poate întâlni chiar și somn de talie mare, dar, cei drept, încă nu am fost binecuvântat cu asemenea exemplare capitale.

Am ajuns cu bine la destinație vineri după amiază, am plătit taxa de pescuit și am fost norocoși să găsim un loc foarte frumos pentru această perioadă a anului, lângă o zonă destul de aglomerată de turiști ieșiți la un picnic după anularea interdicțiilor impuse de autorități din cauza coronavirusului. Am instalat imediat cele două corturi, unul pentru mine și soție, unul pentru Emma, fetița noastră, care voia cu tot dinadinsul să doarmă singură. Am mers împreună să adunăm ceva lemn de foc, după care ne-am apucat de treabă, fiecare cu ale lui, soția cu pregătitul cinei, eu și Emma cu pescuitul. Cooperam destul de bine, unul pregătea nada, celălalt bețele, și le lan-sam numaidecât în mijlocul lacului. Un băț conținea momeală simplă la porumb, iar celălalt la boiles cu aromă de cireșe. Nu prea am avut trăsături în primele două, trei ore, după care, spre seară, mai ales în amurg, au început peștii să se hrănească mai intens, ba la mămăligă, ba la viermuși, însă niciun crap nu ne-a vizitat în prima seară.

PESCUITUL IN RANDUL COPIILOR! PDF Imprimare E-mail
joi, 13 februarie 2020
PESCUITUL IN RANDUL COPIILOR!
Nu vreau să solicit nimănui să-și îndemne copiii să meargă la pescuit, dar doresc să transmit un mesaj părinților din ziua de azi și să...

AMINTIRI FRUMOASE, INAINTE DE CRACIUN! PDF Imprimare E-mail
marti, 14 ianuarie 2020
AMINTIRI FRUMOASE, INAINTE DE CRACIUN!
Fiindcă pescuitul în sezonul rece este inaccesibil la cele mai multe dintre speciile de pești pe care le prețuiesc, nu mi-a rămas nimic altceva de făcut, decât &...

PASTRAVI AUTUMNALI! PDF Imprimare E-mail
luni, 13 ianuarie 2020
PASTRAVI AUTUMNALI!
Pentru că sezonul la păstrăvul indigen (salmo trutta fario) s-a închis, am decis să-mi încerc norocul la păstrăvul curcubeu şi la regina apelor de mu...

SOMNUL PIERDUT! PDF Imprimare E-mail
vineri, 10 ianuarie 2020
SOMNUL PIERDUT!
Sfârşitul lunii septembrie m-a surprins pe malul unui lac sălbatic foarte drag mie, situat la granița dintre Austria cu Slovenia.      Am plecat vin...