Arhiva articole Hrvatska grancica Administratia |
Sedinca Consiliului Local Lupac |
vineri, 06 septembrie 2013 | |
De această dată toţi cei 11 consilieri ai comunei au fost prezenţi la dezbateri. Datorită faptului că a expirat mandatul de trei luni a preşedintelui de şedinţă Covaci Gheorghe, în debutul şedinţei s-a procedat la propunerea şi alegerea noului preşedinte. S-a decis în unanimitate ca pentru următoarele trei luni, acesta să fie consilierul Duma Crăciun. De asemenea, tot la început şi tot în unanimitate s-a aprobat şi procesul verbal al şedinţei anterioare. În ediţiile din lunile octombrie şi noiembrie din 2012 a ziarului nostru am scris pe larg despre amploarea dezbaterilor privind cererea doamnei Diana Andreşoiu de închiriere a terenului pentru păşunat în suprafaţă de 800 de hectare, aflat în extravilanul comunei Lupac. Diana Andreşoiu este fiica omului de afaceri hunedorean Andreşoi Dumitru, preşedintele Asociaţiei Crescătorilor de Ovine din judeţul Hunedoara. Acele dezbateri s-au soluţionat pozitiv într-un final, urmând ca, după semnarea actelor, beneficiarul să cureţe aceste izlazuri şi să plătească Primăriei Lupac contravaloarea chiriei. De la Instituţia Prefectului a sosit, însă, o adresă prin care se solicită revocarea tuturor hotărârilor consiliilor locale prin care se concesioneză izlazurile către persoane fizice, deoarece acestea contravin prevederilor legii nr.214/2011. Aşadar, izlazurile vor putea fi scoase la licitaţie numai în baza cererilor organizaţiilor şi asociaţiilor locale ale crescătorilor de animale, legal constituite. Printre concesionarii păşunilor din extravilanul comunei Lupac a existat, totuşi, şi o organizaţie legal constituită, care beneficiază în continuare de terenul concesionat. Este vorba despre cooperativa „Zece braţe din Rafnic“, căreia i s-a diminuat, însă, la cerere suprafaţa concesionată de la 150 ha la 70 ha, Consiliul Local Lupac stabilindu-i totodată şi nivelul redevenţei către primărie de 15% din valoarea subvenţiei pe care această cooperativă o va încasa de la APIA. Au mai fost puse în discuţie şi aprobate în unanimitate de voturi proiectele de hotărâre privind aprobarea înscrierii în Cartea Funciară a terenului de fotbal din localitatea Clocotici, precum şi a lotului zootehnic din localitatea Lupac.
Atracţia principală a şedinţei din martie a fost, însă, proiectul de
hotărâre privind aprobarea bugetului local al comunei Lupac pe anul
2013. Doamna contabilă Maria Laţchici a fost invitată să explice
domnilor consilieri modul în care vor se vor împărţii banii comunei pe
acest an. La cheltuieli, dintre cele mai importante capitole menţionăm:
întreţinerea şcolilor (81.310 lei); cultură (30 mii lei investiţii
pentru sport şi 57.600 lei pentru Căminul cultural din Rafnic); locuinţe
şi servicii (50 mii lei reprezentând plata facturilor de energie
electrică din cele patru sate ale comunei, 5 mii lei pentru situaţiile
de urgenţă, 90 mii lei pentru înlocuirea ţevilor pentru alimentarea cu
apă din localitatea Lupac, 70 mii lei pentru plata PUG-ului); protecţia
mediului (cheltuieli materiale în sumă de 150 mii lei); transporturi
(pentru plombarea drumurilor, refacerea unor trotuare, deszăpezire s-au
alocat 80. mii lei, iar pentru continuarea asfaltării străzilor din
Lupac, Rafnic şi Vodnic s-au alocat peste 58 mii lei).
Pentru parcul din centrul Lupacului, care este în plină construcţie, primarul a informat consilierii că s-a primit de la Ambasada Croaţiei suma de 2000 de euro, iar din aceşti bani s-a făcut gardul care împrejmuieşte acest parc în proporţie de 75%. Obligaţia care revine Primăriei este ca parcul să aibă denumirea unei personalităţi croate. De asemenea, în parc se va face şi o troiţă pentru eroii de naţionalitate croată care au căzut în cele două războaie. Banii veniţi de la ambasadă au fost viraţi în contul firmei care execută lucrarea. Daniel Lucacela |
< Precedent | Urmator > |
---|