Home arrow Hrvatska grancica arrow Diverse arrow PAGINA ELEVILOR arrow Hrvatska grancica arrow Diverse 
Arhiva articole Hrvatska grancica Diverse

PAGINA ELEVILOR PDF Imprimare E-mail
marti, 06 aprilie 2010

22.jpg Participări la concursuri pe teme ecologice ale Liceului Bilingv Româno-Croat Caraşova

Tema 1
     În perioada 15-31 mai 2010 liceul nostru participă la Concursul Naţional intitulat „Şcoli pentru un viitor verde”, care are drept scop conştientizarea de către elevi, dar şi de comunitate în legătură cu importanţa dezvoltării spiritului ecologic. În această perioadă şcoala noastră derulează o acţiune de colectare a deşeurilor refolosibile (hârtie, pet-uri) în vederea reciclării acestora. Echipa concursului este formată din reprezentanţi ai fiecărei clase V-XII, iar din partea cadrelor didactice coordonatorul este prof. Brăilă Adela împreună cu membrii prof. Rădulescu Gabriela, prof. Rădulescu Ana şi prof. Miştoiu Alina.
Tema 2
     În perioada 12-14 martie 2010 liceul nostru a participat în calitate de invitat la Concursul Internaţional pe teme ecologice „Lijepa naša” organizat de Asociaţia „Lijepa naša” în colaborare cu Ministerul Învăţământului din Croaţia. Concursul s-a desfăşurat în oraşul Pula din Croaţia şi a cuprins două secţiuni: gimnaziu şi liceu. Participanţii au fost elevi şi cadre didactice din şcolile din Croaţia, dar şi din diaspora croată (Austria, Ungaria, Italia, Serbia, Bosnia şi România). Şcoala noastră a participat cu un proiect intitulat „Vegetaţia termofilă din Cheile Caraşului”. Proiectul a fost prezentat de elevele clasei a XII-a, Domaneanţ Marta şi Radan Marta, iar profesorii coordonatori au fost Brăila Adela şi Miştoiu Alina. Cheltuielile de cazare şi masă au fost suportate de organizatori, iar transportul a fost asigurat de Primăria Caraşova. Prof. Alina Miştoiu

 

 

Ne mândrim cu ei!!!

     Şahul este unul dintre cele mai iubite hoby-uri în rândul copiilor, adulţilor şi oamenilor în vârstă. Şahul solicită gândirea şi răbdarea, fiind denumit şi „sportul minţii”.
     Etapa locală a concursului de şah s-a desfăşurat la Şcoala Nr. 8 din Reşiţa pe data de 9 ianuarie 2010. La această etapă au participat elevi din mai multe şcoli: Şcoala generală Nr. 1, Şcoala generală Nr. 2 din Reşiţa, elevi ai şcolii din Bocşa şi din Măureni precum şi elevii Liceului Bilingv româno-croat Caraşova. Echipa liceului a fost alcătuită din 2 eleve din clasa a VIII-a A, Beul Bianca şi Malis Liuba, sub îndrumarea domnului director Sorca Gheorghe.
     Cu prilejul concursului de şah am cunoscut mulţi copii pasionaţi de sportul minţii, din rândul cărora mi-am făcut prieteni. Concursul s-a finalizat cu un loc II şi un loc IV pentru elevele echipei Liceului Bilingv, care s-au calificat astfel pentru etapa judeţeană.
Timp de o lună am continuat antrenamentul la şah sub supravegherea domnului director, urmând să ne prezentăm apoi la concursul judeţean susţinut la Şcoala Nr. 8 din Reşiţa. În ciuda eforturilor depuse nu ne-am calificat pentru etapa naţională, dar am avut ocazia să câştigăm experienţă şi prieteni noi.
     Pe viitor mi-aş dori să se organizeze cât mai multe concursuri de şah şi cât mai mulţi copii să înveţe să joace, deoarece nu au decât de câştigat, şahul dezvoltând gândirea. Beul Bianca cls. a VIII-a A

„Nemţii” Caraşovei

     Elevii claselor a VII-a, de la Liceul Bilingv Româno-Croat Caraşova, au participat la olimpiada de limba germană. La faza locală au obţinut note de 9 şi 10 cu ajutorul cărora s-au calificat pentru faza judeţeană.
     În data de 6 martie s-au deplasat cu microbuzul şcolar la Liceul Teoretic „Traian Lalescu”, unde s-a desfăşurat faza judeţeană. Subiectele au fost uşoare şi accesibile, elevii susţinând o probă orală şi una scrisă. Eleva Beul Ana-Maria a obţinut premiul I, premiul al II-lea a revenit elevei Bihoi Daiana Ioana Gabriela, iar Udoviţa Ivan-Petar a obţinut premiul al III-lea. Elevii Vorga Milena Mariana, Haţegan Marian Miroslav şi Haţegan Milovan au luat fiecare câte o menţiune. Elevii croaţi au fost pregătiţi şi ajutaţi de doamna profesoară Edith Daba.
     Participanţii croaţi au fost mulţumiţi de rezultatele obţinute exprimându-şi dorinţa de a participa şi anul viitor la olimpiadă unde să obţină rezultate mult mai bune. Bihoi Daiana Gabriela

Emoţii pentru elevii din clasa a XII-a şi a XIII-a

     Pe parcursul clasei a XII-a, elevii vor susţine trei probe orale pentru a obţine certificate de competenţe: unul de cunoştere a Limbii şi Literaturii române, al doilea pentru limba străină şi cel de-al treilea pentru Informatică. La Liceul Bilingv din Caraşova se mai adaugă şi proba de limba maternă. Doar dacă promovează la aceste probe, elevii se pot înscrie la examenul de BACALAUREAT - 2010 din lunile iunie–iulie. Până în acest moment elevii au susţinut două probe orale, şi anume din limba română şi limba croată. Urmează ca în luna aprilie să susţină proba la informatică, iar în luna mai proba de limbă modernă – germană.
     Absolvenţii de liceu şi şcoli de arte şi meserii vor susţine examenul de bacalaureat diferit faţă de cel din anii trecuţi, având trei probe scrise: probă scrisă la Limba şi Literatura română, probă comună pentru toţi elevii; probă scrisă, diferenţiată în funcţie de profil: Matematică la profil real şi Istorie la profil uman; probă scrisă opţională la Fizică sau Chimie, Biologie, Informatică (pentru profilul real; respectiv Geografie sau Filosofie, Logică, Argumentare şi Comunicare, Economie, Psihologie (pentru profil uman). Emoţii au nu doar elevii claselor terminale a XII, respectiv a XIII-a, ci şi elevii din clasa a VIII-a, fiindcă la începutul lunii mai ei vor susţine probe de evaluare naţională (tip PISA) din următoarele materii: 4. 05. 2010 – probă scrisă la Limba şi Literatura română; 6. 05. 2010 – probă scrisă la Limba şi Literatura croată; 12. 05. 2010 – probă scisă la Matematică.
     Emoţii vor fi şi pentru profesorii care sunt direct implicaţi în predarea acestor materii. Conducerea şcolii doreşte elevilor şi profesorilor implicaţi „baftă” şi mult succes la aceste probe şi examene. prof. Gheorghe Sorca

Emoţiile olimpiadei

     Copiii învaţă la fiecare materie pentru a-şi dezvolta cunoştinţele şi pentru a putea trece peste orice obstacol care le apare în cale. Profesorii şi directorii, ajutaţi de Ministerul Educaţiei, organizează diverse competiţii pentru copii, printre care se numără şi olimpiada. La această competiţie participă foarte mulţi elevi.
     Olimpiada cuprinde mai multe etape - pe şcoală, judeţeană şi naţională. În prima etapă sunt selectaţi cei mai buni copii din şcoală, aceştia concurând mai apoi la faza judeţeană. În funcţie de rezultatele obţinute la faza judeţeană, vor fi selectaţi unul sau doi elevi care vor participa la faza naţională.
     Eu sunt elevă în clasa a VII-a şi m-am pregătit pentru olimpiada de biologie. Câteva săptămâni înainte de concurs am fost ajutată şi pregătită de profesoara de biologie-chimie, Rădulescu Gabriela, aceasta fiindu-mi şi dirigintă. Ea mi-a testat cunoştinţele şi m-a ajutat să-mi îndrept lacunele.
     Cu cât se apropia olimpiada, cu atât emoţiile îmi creşteau şi aşteptam cu nerăbdare competiţia.
     Pe 6 martie 2010, însoţită de doamna dirigintă, m-am prezentat la Liceul Traian Vuia din oraşul Reşiţa. Olimpiada a durat 3 ore, iar subiectele pentru clasa a VII-a au fost relativ uşoare, dar conţineau şi câteva întrebări din clasa a XI-a, pe care nu le-am ştiut atât de bine. După încheierea concursului, mi-am făcut noi prieteni, deoarece ne-am prezentat şi ne-am spus fiecare părerea despre organizarea olimpiadei. În coridor m-a aşteptat doamna dirigintă ca să-i povestesc despre subiectele primite.
     Chiar dacă nu m-am calificat, m-am ales cu o experienţă plăcută care m-a ajutat să înţeleg că nu pierzi nimic dacă încerci şi dacă te străduieşti să obţii ceva. Copiii care muncesc pentru a-şi îndeplini dorinţele, trebuie ajutaţi de oamenii mari. Aceştia au deja o experienţă de viaţă, sunt răbdători cu copiii şi îi înţeleg. Aşa este şi diriginta mea, care mi-a îndrumat paşii şi a avut multă răbdare cu mine, şi aşa sunt toţi profesorii din preajma mea şi a colegilor mei. Guia Ileana Maria

Proverbe din care poţi să înveţi multe lucruri bune şi frumoase

1.Bine faci, bine găseşti.
2.Atâtea limbi câte vorbeşti, atâţia oameni eşti.
3.Nu munceşti, nu ai pâine.
4.Aceeaşi apă care mişcă moara o şi distruge.
5.Odată ce ai tăiat pâinea, n-o mai poţi lipi la loc.
6.Să nu judeci câinele după blană.
7.Pământul este mai de preţ decât aurul.
8.O viaţă fără dragoste este ca un an fără primăvară.
9.Dacă ai suit munca în pat, doarme şi câştigul.
10.Nu te aştepta întotdeauna să ai parte de bine, dar nu lăsa răul să te prindă nepregătit.
1.Tko u školu ide, taj je dobar đak Tko iz škole bježi, tjera naopak.
2.Znanje je najveće imanje.
3.Bez alata, nema zanata.
4.Tko se rano diže ima mnogo više.
5.U laži su kratke noge.

Za I razred i ne samo za nji:

A, A, A ... što se uči to se zna,
E, E, E... nitko nezna odmah sve,
I, I, I...moramo se trudit svi,
O, O, O... nepaziti to je zlo,
U, U, U... samoglasnici su tu.
I po nekad r: prst, trn, vrba, vrabac.

Luaţi exemplul lor:

     Elevii clasei a VII-a merg regulat la bibliotecă şi procură cărţi de citit pentru lectura suplimentară. M-a surprins plăcut eleva Beul Bianca Mihaela care citeşte „Desculţ” de Zaharia Stancu şi „Poezii” de George Topârceanu. Gheorghe Sorca

 
< Precedent   Urmator >

FrontPage